Dag 15 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Eef

26 April 2014 | Indonesië, Samosir

Dag 15 26-4-2014

Na een nacht veel wakker zijn van de jeuk (muggenbulten) om half7 de wekker, ontbijten, bij het hotel nog spul gekocht tegen de jeuk, en ze vertellen dat tijgerbalsem ook goed werkt.
2 jongens tillen onze koffers naar de andere kant van de rivier, weer over de wiebelende hangbrug en om half8 rijden we weer aan met de taxi naar lake toba.
Na 5 uur rijden komen we aan bij de bekende fruitmarkt in brestagi.
Er komen weer een aantal leerlingen naar ons toe voor een aantal vragen.
Uiteraard moeten we op de foto en ook de juf vond het geweldig! Haha
Maar helaas hebben we niet veel tijd anders missen we straks de boot.
Een halfuurtje later gaan we eten, en voor 4€ hebben we met z'n 3e gegeten en gedronken. (flesje coca cola €0,30)
Rijst, soep, varkensvlees, groenten en thee
Aan de prijs te zien komen hier weinig toeristen.
Een uur later komen we aan wij een waterval, wauw, wat ontzettend mooi, en vanuit hier kan je ook lake toba zien. Helaas hebben we maar weinig tijd ik zou hier wel een half uur willen blijven!
Na nog een stop voor een foto met prachtig uitzicht vragen we hoe lang we nog moeten rijden, 15 min ongeveer.
Nou, we hebben daarna nog een uur moeten rijden!
We hebben een leuke taxi chauffeer, een jonge jongen en verteld zo nu en dan wat over de cultuur, het is zo anders dan in nl, eigenlijk best bizar.
Als we bij de "haven" aankomen (er liggen 3 boten) gaan we op de boot, al denk je eigenlijk dat we de overkant niet halen maar toch...
Een benzine lucht waar je high van wordt... Pff...
Het had niet heel veel langer hoeven duren... Na 30 min mogen we eindelijk van de boot af en zet hij ons af bij de steiger van ons hotel.
We dachten aan een verfrissende duik na 10 uur onderweg geweest te zijn maar het water is ijskoud!
Gelukkig hebben we vandaag weer een warme douche! Mmm! Heerlijk!
Gauw wat eten bij het restaurant en optijd naar bed na zon vermoeide dag.