Dag 12 - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Eef

23 April 2014 | Indonesië, Legian

Dag 12 23-4-2014

Vandaag ging vroeg de wekker af, 5.30 ontbijten om 6.00 en 6.30 stond de taxi er om ons naar het (hopelijk goede) AirPort te brengen!
Nog even stressen omdat we dachten dat we een uur te laat waren, maar dat was gewoon een ander vliegtuig dat ging.
Nergens stond een rij en na 15 minuten waren we alweer klaar voor de vlucht, eerst nog 45 minuten wachten en dan kunnen we alweer boarden. Klein vliegveldje, dus we lopen er zo heen, geen bussen, (bijna) geen controles, geen rijen, niets...best ideaal ;)
Na een uurtje landen we in yogjakarta, en we gaan een uur terug in de tijd dus we hebben geen tijd verloren :)
In de aankomsthal staat de taxi al met een briefje, WESLEY DEMOED.
Aardige man en we beginnen met de prambandan tempel, een oude tempel die in de steigers staat doordat een aardbeving jaren geleden deze heeft verwoest en ze hem nu al jaaaaaaren! Opnieuw aan het opbouwen zijn.
Er waren bussen voor scholieren en deze scholieren hebben nog nooit een toerist gezien, en dus willen ze graag met ons op de foto, tjee, we lijken wel beroemd, en gillen en springen van blijdschap als we ja zeggen...
Nee niet 1 foto per groep, ik denk wel 15, want ze willen nog apart, en met verschillende fototoestellen, dit is nog leuker voor hun als de tempel zelf! Haha
Natuurlijk hebben wij ook een aantal groepsfoto's!
Daarna rijden we door naar sultan palace en water palace waar we een gids krijgen.
De een kon nog goed Nederlands ook, losse woordjes, echt een leuke vrouw.
Er zijn ook nog sommige woorden uit Nederland hier overgenomen,
Bushalte, knalpot, ontbijtkoek, prima, langzaam etc...
De man van water palace konden we amper verstaan met z'n gebrekkig Engels, en als we hem dan een fooiTJE geven, vraagt ie ook nog om meer... Uuh... Nee we hebben niet meer! Whahahahaha Heb je niet verdient!
Dan is het een uur rijden naar borobudur, tussendoor wat gegeten, dat was echt goed!
Niet toeristisch, we zaten op de grond, echt super gezellig, lekker buiten in een hutje boven een vijver. Aangekomen in borobudur zijn hier ook heel veel scholieren, en we moeten nog vaker met ze op de foto.
Eerst hoor je ze onderling discussiëren hoe ze het moeten vragen en dan nog, wie het gaat vragen, de een stelt zich netjes voor, de ander loopt eerst 5 minuten achter je aan om moed te verzamelen. Haha
Nog een grappig momentje, de jongen die de foto maakte telde af...
One, three, two...
Iedereen lag natuurlijk helemaal dubbel, nou je kon me opgeven!
Echt Engels kunnen ze niet...
Borobudur is echt heel groot, en ontzettend mooi. (1 van de 7 wereldwonderen)
Totaal zeiknat van de zweet weer alle trappen af en beneden staan er allemaal mensen met spullen van de borobudur om te verkopen.
Shirtjes, handdoeken, vliegers, pennen, van alles eigenlijk!
Natuurlijk hebben wij wel wat souveniertjes meegenomen. ;)
Daarna weer bijna 1,5 uur in de auto om vervolgens een verfrissende duik te nemen in het zwembad.
Potje kaarten, eten in het hotel, en halverwege val ik al bijna in slaap....
Wat een vermoeiende dag... En morgen weer om 5.30 op....