Dag 6 17-4-2014 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu Dag 6 17-4-2014 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Evelienenwesley - WaarBenJij.nu

Dag 6 17-4-2014

Door: Eef

17 April 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag 6 17-7-2014

Vandaag heel erg vroeg op, want om half7 worden we opgehaald.
5.45 de wekker, koffer dicht, ontbijten, uitchecken en daar is onze taxi al.
We hebben het over de Balinese cultuur, en gewoontes, altijd leuk!
Ook laat hij nog een rijst plantje/stekkie zien.
Hihi grappig, en daarbij natuurlijk het hele verhaal over rijst. ;)
Na 1,5 uur rijden komen we aan in de haven, Nouja, is het een haven te noemen?
Veel boten, dat wel, maar een zooitje ongeregeld vanuit ons oogpunt.
We komen om 8.00 aan, om 9.00 moesten we ons uiterlijk melden, maar het was rustig op de weg.
Nog wat gedronken, rondgelopen, en netjes om 8.55 melden we ons, maar ze zijn nog lang niet klaar, om 9.45 vertrekken we eindelijk richting de steiger, terwijl om 9.30 de boot zou vertrekken...
Daar nog een halfuur wachten op de boot, en om 10.15 mogen we eindelijk in de boot, en om 10.30 vaart ie weg.
Indonesische mentaliteit zullen we het maar noemen.
Er gaat ook een Nederlands meisje mee waar we onze tijd mee hebben voldaan, altijd gezellig.
Via lombok, gili air naar onze bestemming gili trawangan, bij aankomst met paard en wagen naar ons hotel, ik denk dat jullie paar en waard vroeger nog luxer was pap! Haha
Back to basic! Zo ook ons hotel, (hutje) prima bed, met klamboe! buiten douche met alleen koud water, uit een bamboe tak, een wastafel van steen met een kraan met touw vastgeknoopt, een tak aan 2 touwtjes is onze kast en droogrek in 1, Wc buiten, onze expeditie robinson kan beginnen!
Owja, een kluis had je niet nodig, het was hier heel veilig aldus een medewerker van ons hotel......
Wat lunchen op het strand, ja OP het strand :)
eiland rond gelopen, na 30 minuten zijn we al 1/3 rond gelopen, zo klein is het!
Op het strand ligt overal koraal en kleurrijke schelpjes. Wauw!
Backpackers zijn hier trouwens megaveel.
Nog even chillen aan het zwembad, afkoelen doe je trouwens niet in het water, is zeker zo rond de 35 graden....dus...
Douche onder de koude douche, ik was heel snel klaar! Vrouwen kunnen wel snel zijn! Haha
Weer richting de hoofstraat, BAM! Stroom valt uit, zo het is ineens donker... Heeeeeel donker, maar gelukkig zit er op de iPhone een zaklamp, en kunnen we nog enigzins zien waar we heen lopen.
Eten is niet bijzonder, zoals heel het eiland, basic!
Maar een pizza vult onze maag.
Nog een tour geboekt voor morgen met een boot rond de 3 gili eilanden...
Wij duiken ons survival hutje weer in!
Ieuw... Een grote kever! Wes! Maak hem dood!!